Písemné testy a písemné zkoušení je vhodné a efektivní žákům předem oznámit, se žáky bude termín „koordinován“ tak, aby testy byly rovnoměrně rozloženy v čase. Neohlášený test je výjimečně možný, pokud je to pedagogicky odůvodnitelné.
Místo ústního zkoušení je možné vždy za čtvrtletí ohodnotit aktivitu a přístup žáka, jeho celkovou práci u tabule a v hodinách. Doporučuje se pravidelně také využít sebehodnocení žáka nebo vrstevnické hodnocení ve skupině a zohlednit toto v celkovém hodnocení.
V případě neúspěchu v testu či v ústním zkoušení, má žák vždy možnost si případnou nevyhovující známku opravit, tedy např. se nechat znovu vyzkoušet nebo s vyučujícím dohodnout jiný způsob opravy známky.
Cílem vyučujících je zjišťovat prioritně co žáci umí, nikoliv co neumí.
Za každé pololetí je v souladu s klasifikačními kritérii minimálně 2x zadána domácí práce (může být v souladu s kritérii i dobrovolná) – hodnocení je řešeno v klasifikačních kritériích předmětu.
Žák má vždy možnost konzultace v konzultačních hodinách nebo po dohodě, má vždy možnost kontaktovat vyučujícího prostřednictvím TEAMS, vyučující odpoví v pracovní době bezodkladně a ochotně.
Žák může požádat o dobrovolný úkol, dobrovolnou práci navíc, vyučující vždy vyhoví, tato práce navíc bude ohodnocena v souladu s klasifikačními kritérii, nemůže však vylepšit celkovou známku o více než půl stupně.
Hodnocení žáka za aktivitu i neaktivitu bude činěno tak, aby se netýkalo jen nejlepších žáků a na kladné hodnocení mohli dosáhnout i žáci slabší, kteří projeví skutečně zájem.
Vyučující komunikuji se žáky jako se svými partnery, respektují osobnost žáka.
Pokud některý test dopadne celkově špatně, vyučující udělá vše proto, aby žáci látku pochopili a dle potřeby se tedy test opakuje.
Veškerá výuka probíhá v duchu našeho motta.
Případné problémy řeší vyučující, žáci i rodiče neprodleně podle komunikačních kritérií.
Dodržování opatření a klasifikačních kritérií kontroluje a zodpovídá předseda PK a vedení školy.
Součástí hodnocení je hodnoceni za individuální učební pokrok.