- Písemné testy a písemné zkoušení je vhodné a efektivní žákům předem oznámit, se žáky bude termín „koordinován“ tak, aby testy byly rovnoměrně rozloženy v čase. Neohlášený test je výjimečně možný, pokud je to pedagogicky odůvodnitelné.
- Místo ústního zkoušení je možné vždy za čtvrtletí ohodnotit aktivitu a přístup žáka, jeho celkovou práci u tabule a v hodinách. Doporučuje se pravidelně také využít sebehodnocení žáka nebo vrstevnické hodnocení ve skupině a zohlednit toto v celkovém hodnocení.
- V případě neúspěchu v testu či v ústním zkoušení, má žák vždy možnost si případnou nevyhovující známku opravit, tedy např. se nechat znovu vyzkoušet nebo s vyučujícím dohodnout jiný způsob opravy známky.
- Cílem vyučujících je zjišťovat prioritně co žáci umí, nikoliv co neumí.
- Za každé pololetí je v souladu s klasifikačními kritérii minimálně 2x zadána domácí práce (může být v souladu s kritérii i dobrovolná) – hodnocení je řešeno v klasifikačních kritériích předmětu.
- Žák má vždy možnost konzultace v konzultačních hodinách nebo po dohodě, má vždy možnost kontaktovat vyučujícího prostřednictvím TEAMS, vyučující odpoví v pracovní době bezodkladně a ochotně.
- Žák může požádat o dobrovolný úkol, dobrovolnou práci navíc, vyučující vždy vyhoví, tato práce navíc bude ohodnocena v souladu s klasifikačními kritérii, nemůže však vylepšit celkovou známku o více než půl stupně.
- Hodnocení žáka za aktivitu i neaktivitu bude činěno tak, aby se netýkalo jen nejlepších žáků a na kladné hodnocení mohli dosáhnout i žáci slabší, kteří projeví skutečně zájem.
- Vyučující komunikuji se žáky jako se svými partnery, respektují osobnost žáka.
- Pokud některý test dopadne celkově špatně, vyučující udělá vše proto, aby žáci látku pochopili a dle potřeby se tedy test opakuje.
- Veškerá výuka probíhá v duchu našeho motta.
- Případné problémy řeší vyučující, žáci i rodiče neprodleně podle komunikačních kritérií.
- Dodržování opatření a klasifikačních kritérií kontroluje a zodpovídá předseda PK a vedení školy.
- Součástí hodnocení je hodnoceni za individuální učební pokrok.